7 razloga da jedete ovsenu kašu za doručak

  • Autor: Budoar

  • 24. februar 2018.

  • 06:00

Ovas (Avena sativa) je od davnina poznat kao veoma zdrava žitarica, bogate nutritivne vrednosti.

7 razloga da jedete ovsenu kašu za doručak
Foto: Pixabay/Pexels
 Ovas (100g) sadrži 380 kalorija, proteina 13g, masti 6,5g, ugljenih hidrata 67g, dijetetskih vlakana 10g i veoma nizak nivo šećera 1g. Sadrži i veliki broj minerala i vitamina (gvožđe, kalijum, magnezijum, fosfor, natrijum, cink, tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, vitamin E).

 Takođe, ovas ne sadrži gluten.

Evo nekoliko prednosti koje ima ovas u ishrani:

 1. Prevencija kardiovaskularnih bolesti
 Istraživanja koje je sproveo American Heart Association su pokazala da ovas deluje kao sjajna komponenta ishrani, smanjuje nivo holesterola u organizmu. Takođe, ovas je jedna od namirnica koja se preporučuje u programima ishrane za lečenje hipertenzije.

 2. Smanjuje nivo šečera u krvi
Konzumiranje ovsenih pahuljica smanjuje nivo šećera u krvi i povoljno utiče na dijabetes tipa dva.

 3. Pomaže u borbi protiv karcinoma
Neka istraživanja pokazuju da hrana bogata vlaknima je dobra za prevenciju i borbu protiv kolorektalnog karcinoma.

 4. Kontrola apetita
Ovas je pun dijetetskih vlakana i ima nisku količinu kalorija, što ga čini idelnim za redonu konzumaciju. Visoka količina vlakana u kombinaciji sa ugljenim hidratima čini da se osećate sitim, pa se zato preporučuje onima koji žele da izgube kilograme.

 5. Nega kože
Ovas se može koristiti kao lek za razne kožne bolesti. Neke od bolesti koje se mogu kontrolisati lokalnom primenom su fermatitis, akne, opekotine

 6. Ublažavanje simptoma menopauze
Dokazano je žitarice utiču na ublažavanje simptoma menopauze, kao što su nesaniza, promena raspoloženja, toplotni talasi, razdražljivost.

7. Pozitivno utiče na imunitet
Vitamini koje sadrži ovas su tiamin, riboflavin, niacin, vitamin B6, vitamin E i vitamin K. Ovi nutritienti su neophodni u izgradnji imunog sistema.


Ovsena kaša se dobija drobljenjem i mlevenjem ovsa dok se ne pretvori u prah.

 Evo predloga kako da brzo i lako napravite kod kuće domaću ovsenu kašu.

*Sipajte ovsene pahuljice i prelijte ih vodom. Kuvajte dok voda ne ispari.
Zatim u činiju sipajte kašiku meda, jednu bananu i malo badema i prelijte pahuljicama. Kada se sve ohladi, prelijte sve jogurtom

Komentari