Ako imate problem sa nesanicom - evo šta NIKAKO ne smete jesti uveče

  • Autor: Budoar

  • 12. mart 2018.

  • 20:00

Često tokom čitavog dana pazimo na to šta i koliko jedemo, pa nas veče sačeka umorne od obazrivosti, spremne da sebi dozvolimo poneki "prekršaj". Ipak, ako patite od nesanice ove namirnice NIKAKO ne smete jesti uveče:

Ako imate problem sa nesanicom - evo šta NIKAKO ne smete jesti uveče
Foto: Pixabay/Skitterphoto
- SLANINA: Nije čudo što se u nekim kuhinjama slanina jede za doručak. Ona je izvor energije, i može vam dati snagu za novi dan. Sa druge strane, ako je jedete uveče, razbudiće vas, pored toga što će i negativno uticati na vašu kilažu.

 - ŽITARICE: Žitarice predstavljaju brzu i laku užinu, a pošto ih često mešamo sa mlekom, unosimo i dosta triptofana u organizam (osim ukoliko ih ne jedete "na suvo", direktno iz kutije). Triptofan pomaže u regulaciji sna, ali kupljene, obrađene žitarice uz to sadrže i šećere ili sirupe, koji vas pripremaju za žurku, a ne za spavanje

- SIR: Jedini sir koji smete da jedete uveče jeste mocarela. Svi ostali sirevi sadrže mnogo tiramina, koji aktivira vaš mozak, i budi ga, bez obzira na to koliko je sati.

- ČOKOLADA: Čokolada, kao što je poznato, sadrži značajnu količinu kofeina, naročito tamnija čokolada. Čokolada takođe sadrži teobromin, jedinjenje koje može povećati brzinu rada vašeg srca, i dodatno vas razbuditi.

- SUŠENO MESO I KUPOVNE MESNE PRERAĐEVINE: Sušeno i prerađeno meso (pršute, kobasice, šunke, salame, parizeri...) zbog procesa obrade takođe sadrže tiramin. Bolji izbor za veče je ćuretina, koja sadrži triptofan - jedinjenje koje podstiče spavanje.

- SUŠENO VOĆE: Suvo voće obiluje vlaknima i sadrži kondenzovanu koncentraciju šećera, što će vas držati budnima još nekoliko sati nakon konzumiranja.

- POMFRIT: Pomfrit, kao i bilo koje drugo prženo povrće, zbog visokog sadržaja masti, otežava varenje, i sprečavaju udoban i miran san.

- SLADOLED: Sladoled sadrži 2 stvari koje svakako treba da izbegavate u večernjim satima: šećer i masnoće. Ako uz to sadrži i kafu ili čokoladu, jasno je zašto nikako nije pravi izbor za ušuškano večernje gledanje filmova ili odmaranje sa prijateljima, osim ukoliko nakon toga ne planirate pidžama žurku.

- CRVENO MESO: Crveno meso je takođe puno vlakana, te će vam nakon večere "sesti na stomak", ne dozvoljavajući da se opustite. Takođe je i puno proteina, koji se mnogo više preporuučuju za dan, nego za veče.

- ALKOHOL: Nikada nemojte koristiti alkohol kao sredstvo za uspavljivanje. Jednostavno, neće pomoći. Čak i ako vas uspava, učiniće da se budite tokom noći, ili da ujutru budete mnogo umorniji i zlovoljniji, i da poželite da niste ni spavali.

- LUBENICA: Iako hidrira, a pritom je i ukusna, lubenica sadrži mnogo vode – čak 92%! Ukoliko je jedete pred spavanje, očekujte da ćete u toku noći „trčati do toaleta” više puta. A svi znamo da san vredi samo ako nije isprekidan.

- PARADAJZ: Kao i većina sireva, i paradajz sadrži dosta tiramina koji može pomoći u stimulaciji moždane aktivnosti. Verovatno ne želite da vaš mozak „divlja” dok pokušavate da se uspavate.

Komentari