Zašto je dobro da vežbamo PLANK, i kako da ga pravilno izvedemo

  • Autor: Budoar

  • 09. mart 2018.

  • 10:10

„Kor” (središte ili jezgro na engleskom) čine mišići srednjeg dela tela. Njihova najbitnija uloga je da pruže stabilnost telu i potporu kičmi dok stojimo i krećemo se.

Zašto je dobro da vežbamo PLANK, i kako da ga pravilno izvedemo
Foto: Pixabay/Tacofleur
Jačajući samo trbušnjake, dovodimo telo u disbalans koji može izazvati razne probleme, od lošeg držanja do hroničnih bolova i povreda.

Plank”, još nazivan izdržajem i daskom, jedna je od najboljih vežbi za jačanje kora. Za izvođenje uglavnom nije potrebna nikakva oprema, a ne zahteva ni mnogo vremena. Pritom, ukoliko se izvodi pravilno, jačaće sve mišiće kora, pa i mnoge druge.

Plank se ne naziva izdržajem slučajno. Ova vežba to i jeste – izdržavanje opterećenja u produženom vremenskom periodu. Time se razvija izometrijska snaga, što je važno jer je izdržljivost osnovni zadatak mišića kora. Oni su tokom celog dana uposleni u stabilizaciji tela, za šta je najviše potrebna statička, izometrijska snaga.

Kako bi se ova vežba pravilno izvela, potrebno je postaviti se u položaj za sklek, pa se spustiti na laktove. Telo mora biti ravno kao daska (otud naziv), a ruke savijene u laktovima pod 90 stepeni. Mišići butina, zadnjice, stomaka, leđa, ruku i ramena moraju biti potpuno zategnuti. Glava treba da bude u neutralnom položaju.

I to je to – sada izdržavate koliko možete. Deluje lako, ali početnici često ne mogu da izdrže duže od minut ili dva.

Zašto radimo plank:

1. Jačanje snage i definicije mišića kora
2. Smanjenje rizika od povrede leđa i kičme
3. Ubrazavanje metabolizma
4. Postizanje pravilnijeg držanja tela
5. Postizanje bolje ravnoteže

Naravno, različite modifikacije ove vežbe smišljene su kako bi se povećala/smanjila težina vežbe, ili stavio akcenat na određeni deo tela.

Koja vama najviše odgovara?

Komentari